کتاب جریان های انحرافی

کتاب جریان های انحرافی

نویسنده :

حسین حجامی

انتشارات:

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

سال نشر:

1396

مشخصات

شابک

99981461

سال نشر

1396

زبان

فارسی

تعداد صفحه

235

نظرات

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی کتاب جریان های انحرافی

کتابی که توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسیده است، با نام کامل “شناخت، بررسی و نقد کلامی جریان های انحرافی مهدویت” به موضوع بسیار مهم، پرهیز از خرافه گرایی و مراقبت برای عدم گمراهی می پردازد.

مهدویت از دیرباز به عنوان باوری اصیل در میان باورمندان اسلامی جایگاه ویژه ای داشته است. اما در بستر تاریخی که بر ما گذشته، این مسئله نیز، همانند بسیاری از گفتمان ها، دچار تغییر و دگرگونی گشته است؛ از سویی شاهد بالندگی فکری هستیم و از سویی دیگر می بینیم که بدعت ها، انحرافات و خرافات، ریشه های سست خویش را دوانده اند؛ ریشه هایی که اگر فکری به حال خشکاندن آنها نشود، دیری نیست که جایگزین باورهای دیرین و اصیل ما گردند.

کتابی که به همت حسین حجامی تنظیم و تالیف گردیده است، می کوشد تا در این آشفته بازار ادعاهای بی پایه و اساس، با تکیه بر آموزه های بی شک واصیل، دست دروغ پردازان این حیطه را رو کند و از این رهگذر، به مانایی و بالندگی آموزه ی حیات بخش مهدویت یاری رساند.

کتاب شناخت، بررسی و نقد کلامی جریان های انحرافی مهدویت، در برگ برگ خود، از ذکر نام افراد مدعی پرهیز نکرده و همین امر، به روشنی و روانی آن کمک شایانی نموده است؛پنجمین فصل این کتاب به صورت مشخص به بررسی مدعیان بابیت از غیبت صغری تا دوران معاصر واکنون می پردازد. خواندن این قبیل تالیفات، می تواند چشمان منتظر ما را به شناخت صحیح از موعود واقعی روشن سازد .

کتاب های

پیشنهادی

کتاب عبور از تاریکی غیبت
کتاب عبور از تاریکی غیبت
کتاب از قله عاشورا تا دریا ظهور
کتاب از قله عاشورا تا دریا ظهور
کتاب نینوا و انتظار ، تاملی نو
کتاب نینوا و انتظار ، تاملی نو
کتاب مسیر یاری
کتاب مسیر یاری
کتاب همرزمان حسین
کتاب همرزمان حسین (ع)
کتاب قوم نشان شده
کتاب قوم نشان شده
کتاب علی و پایان تاریخ
کتاب علی (ع) و پایان تاریخ